11 aprilie 2009

Rătăcire


"De ce închizi pe jumătate ochii, în joacă, şi ne arunci priviri încete? Încetează, încetează; zadarnică îţi e osteneala. Acum suntem alţii. Tinereţea s-a dus. Nazuinţa noastră e pădurea. Rătacirea a dispărut. Noi privim reţeaua magică a lumii ca pe un lucru de nimic. "
Bhartrhari

Privesc amorţită spre cămpiile ce se întind pe marginile şoselei. Din când în când două şosele se intersectează. Unele sunt îmbrăţişate de arbori masivi, goi, altele se întind la nesfârşit fără a cunoaşte umbra, decât întunericul total. Sunetul motorului este mult prea slab ca să întrerupă somnul pisajelor imobile. Gândrile îmi zboară aiurea. Nu pot să leg o idee clară în minte. Îmi scot Mp3-ul. Drumul se scurge mai uşor cu muzică în timpane. Versurile se succed ritmic. Câteodată le urmăresc. "On a long and lonesome highway, east of Omaha/ You can listen to the engines moanin'..." . Apoi pierd şirul. Îmi revin în minte câteva amintiri, dar dispar la fel de repede. Nu sunt uitate ci doar aruncate în "background". Nu am încercat niciodată să privesc drumul din perspectiva unui hoionar... mereu cu rucsacul în spate, oraş după oraş, intersecţie după intersecţie. Lasă totul în urmă. Nu se opreşte, nu se ataşează. "I walk these streets, a loaded six string on my back/ I play for keeps, 'cause I might not make it back/ I been everywhere, and I'm standing tall/ I've seen a million faces an I've rocked them all..." A fi un rătăcitor... Simt cum ochii părăsesc câmpiile întine. Îmi e somn. A fi un rătăcitor... fără oprire, fără ţel...

12 comentarii:

  1. Telul suprem al calatoriei nu este de a pune piciorul pe pamant strain.Este de a putea,in sfarsit,sa pasesti in propria tara ca pe un meleag strain.

    RăspundețiȘtergere
  2. I am glad you like my work. If only I could read Romanian ♥

    RăspundețiȘtergere
  3. thank you for your comment. i have used google translator to translate some of your posts and i really like the one about photography. i love to take pictures too, but most of them are about my dog. lol. but thanks again for the comment and feel free to read anytime.

    RăspundețiȘtergere
  4. Thanks for the comment. I would say I like your blog to but I cant read it! :) What language is this?

    RăspundețiȘtergere
  5. Me gusta tu blog, lo malo es que no entiendo casi nada de lo que dice... A mi me sacas del inglés y del español y mal... Un placer!

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci, spune-mi cum l-aţi găsit meu blog?

    RăspundețiȘtergere
  7. Muchas gracias. He intentado leer el tuyo pero no se Rumano.

    Gracias y saludos!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Thanks for the visit and the comment in my blog. I´m glad that you like it. However, I don´t speak your language. It´s sad, because your blog looks interesting, but I don´t understand nothing and, in consecuence, I can´t comment the texts...

    In any case, greetings from Spain ;).

    RăspundețiȘtergere
  9. Muchas gracias, yo siempre quise ir a Rumanía!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am incercat din nou, folosind Google Translator. Se va întoarce pentru a te distra ... De fotografii ar putea fi, de asemenea, în Germania au fost înregistrate. Numai la noi de şanţuri adânci, şi oamenii nu mai arunca atat de mult de deşeuri de pe masina, cred.

    RăspundețiȘtergere