02 aprilie 2009

Duritate


"Idealul Partidului era ceva imens, terifiant şi scânteietor: o lume de oţel şi de beton armat, cu maşini monstruoase şi arme înspăimântătoare, o ţara de război şi de fanatici în bloc, umăr la umăr, într-o unitate desăvârşită; care gândesc la fel şi strigă la nesfârşit acelaşi slogan; lucrând, luptând, triumfând fără nici un răgaz, pedepsind pe tradători...trei sute de milioane de indivizi, toţi ca unul după chip şi asemănare. Realitatea însa era cu totul alta: oraşe lugubre, cutreierate dintr-un capăt în altul de oameni flămânzi, încălţaţi în bocanci sparţi, locuind în case năruite şi mucede din secolul XIX, în care stăruise mai ales putoarea de ciorbă de varză şi de closet."

Un superb pasaj din cartea "1984" a lui George Orwell. Am citit cartea pe la începutul ultimului an de liceu, şi am reţinut exact la ce pagină se află pasajul. Un roman vechi, dar poate din ce în ce mai apropiat de prezent. Regăsim, chiar în acest pasaj aspecte ale vieţii moderne? Aspecte din societate aşa cum este ea astăzi? Poate nu toţi oamenii seamănă între ei... dar nu se vrea atingerea perfecţiunii umane? Nu este o lume "de oţel şi de beton"? Nu sunt construite pe zi ce trece mai multe "maşini monstruoase"? Dar şi cealaltă realitate este prezentă, plină de sărăcie. Este însă ignorată. Războiul permanent din toate domeniile este prezentat cu fervoare la televizor. Sărăcia atinge paginile ziarelor doar atunci când se vrea atingerea emoţiilor pentru un tiraj mai mare. Tabloidele sunt flămânde după scandal, talk-show-urile după politică. Puterile lumii se întrec în avioane, bombe, bani. Alte aspecte sunt reduse ca importanţă.
Ignoraţi-mi discursul aprins dacă nu vedeţi legătura între imagine şi tema aleasă. Este întradevăr o legătură aproape insesizabilă. Vă puteţi bucura de poză fără a vă stoarce emisferele cerebelului. Degetele mele s-au conectat inconştient cu fervoarea gândurilor şi nu am putu să mă opresc din scris. Enjoy!

4 comentarii:

  1. Interesanta poza.
    Dupa cum spunea si Freeman Dyson "Tehnologia este un dar de la Dumnezeu.Dupa darul vietii este poate cel mai mare dintre darurile date de Dumnezeu.Este mama civilizatiilor,a artelor si a stiintelor.

    RăspundețiȘtergere
  2. mda, trebuie sa existe aceste plusuri si minusuri...asa e lumea facuta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Poza e facuta in Bucuresti ? Mi se pare cunoscuta zona.

    RăspundețiȘtergere
  4. Gracias por visitar mi blog. Un abrazo
    Merci de m'avoir visité et d'avoir laissé un commentaire.

    RăspundețiȘtergere